pmdejongh.reismee.nl

Geland in Brisbane

Ha allemaal, we zitten even bij te komen op het vliegveld van Brisbane. De eerste vlucht van 4 uur zit erop. Niet zo heel lang, maar het voelt wel heel lang als de wekker al om 4.50 uur gaat en de taxi om 5.30 uur voor de deur staat. En 1,5 uur incheck tijd is geen luxe, we hoefden niet te haasten, maar een kopje koffie zet er net niet meer in. Toen we bestelden, werden we opgeroepen om in de rij te gaan staan. Gelukkig hebben we een paar slokken kunnen nemen, maar toen moesten we instappen. Het was af en toe een beetje een bumpy vlucht vanwege turbulentie, maar alles ging verder goed. Net even een kop goeie koffie gedronken en een broodje gegeten en nu weer door. Op naar Bali!

Update

Drie uur later zitten we nog steeds op het vliegveld van Brisbane. Er was een engineering problem met het vliegtuig, waardoor het niet kon vertrekken. Een van de motoren moest eerst getest worden. Maar toen barstte er een ongelofelijke storm los, het leek wel tropisch, zoveel water kwam er naar beneden. En dus kon het vliegtuig niet weggereden worden. Gelukkig was de storm kort en hevig en wordt het vliegtuig inmiddels gerepareerd. Ondertussen kregen wij allemaal een lunchbon van 16 AUD en die zijn we maar eens lekker gaan verzilveren. Ook hebben we alle tax free shops nog eens nagelopen op spullen die we absoluut niet nodig hebben, maar die ineens toch heel aantrekkelijk lijken en ... niets gekocht! Knap he ...

Ook hebben we maar even ons hotel op Bali een update van de situatie gestuurd, zodat onze taxi niet 3,5 uur op ons staat te wachten in Denpasar. Gelukkig is dat allemaal goed doorgekomen. Op dit moment zitten we opnieuw bij de gate en ... as we speak ... daar komt het vliegtuig, gerepareerd en wel, weer aanrijden! Tweede poging om naar Bali te komen. Bali here we come!

Carla

Wat leuk om jullie belevenissen te volgen, inclusief foto's! Heel veel plezier op Bali, vanaf nu vast geen regen meer :-)
veel groetjes, carla