pmdejongh.reismee.nl

Bijkomen in Cable Bay

Inmiddels zitten we alweer twee dagen in het prachtige Cable Bay. Puck en Tieske zijn dol enthousiast dat we er zijn en willen ons alles tegelijk laten zien: de Pokemon kaarten, spelen met Lego Friends, de viool van Puck, buiten spelen met Sheila de hond, we komen beslist geen aandacht tekort Het houdt ons lekker wakker en trekt ons langzaam maar zeker door de jetlag heen: we liggen tegenwoordig al om 22.00 uur op bed! Ook zijn we al wezen kanoën in het estuarium. Het water stond hoog en er was bijna geen wind, dus de omstandigheden waren perfect. Wat is dat heerlijk tot rustkomen, zo ronddobberen in een bootje op het water!

En natuurlijk moeten we mee ook mee naar alle hobbies: muziekles van Tieske bij Annabel en de Aikido les van Puck bij de plaatselijke Aikido school. En we zijn al bij Founders geweest: het favoriete café van Puck en Tieske, waar je in een oud vrachtvliegtuig kan klimmen en waar een heel museum is over de oude oorspronkelijke huisjes, brandweer, tandarts en nog veel meer van Nelson. Puck en Tieske hebben ons van alles laten zien.

En omdat het een regendag was (ik druk Peter iedere keer op het hart hoe bijzonder het is dat hij dit mee maakt, omdat in Sunny Nelson normaal gesproken altijd de zon schijnt) zijn we ook maar meteen naar WOW gegaan. Een waanzinnig (privaat) museum over wearable arts en Classic cars: http://www.wowcars.nz/

Tenslotte hebben we alvast het busticket gekocht voor maandag, wanneer we met de lange-afstands bus van Nelson naar Punakaiki gaan om de Pancake Rocks te bezichtigen. We blijven daar 1 nachtje en gaan de volgende dag weer door om de treinreis van Greymouth naar Christchurch te maken. Een tocht die ik 5 jaar geleden ook heb gemaakt, maar die zo mooi en indrukwekkend is dat ik hem graag nog een keertje over doe voor Peet.

In Christchurch overnachten we in een super hip hotel (the Jucy Snooze) dat lekker dicht bij de camperverhuurder ligt. En woensdag 7 maart a.s. begint dan toch echt onze campertour!

Vandaag gaan we naar de lokale markt in Nelson om de laatste inkopen te doen voor onze twee weekse trip door het Zuidereiland.

Veel groetjes van,

P&P

Sandra

Tante zijn is toch echt een voorrecht!

Gabrielle

Superleuk om jullie te volgen, wat een reis! Wij zijn net terug, met als souvenir voor mij gescheurde kniebanden . Tijd om jullie te volgen dus!

Patricia de Jongh

Ja, Sandra, met pijn in het hart gaan we morgen beginnen aan onze 2 weekse trip door het Zuidereiland.

Patricia de Jongh

We hoorden het via Heiko Gabrielle, wat een ellende. Hopelijk heb je voor het incident toch een leuke vakantie gehad!

Christianne

Heel verl plezier! Klinkt zalig!