pmdejongh.reismee.nl

Laatste avondmaal in Bali

Al twee dagen geleden hebben we besloten op de laatste avond een echte Indonesische rijsttafel te nemen. Dit moet je een dag van tevoren bestellen, want dat moet speciaal voorbereid worden. Zo gegezegd, zo gedaan. Inmiddels hebben we na 9 dagen een leuke band opgebouwd met het hotel personeel en de een na de ander vraagt ons wanneer onze laatste dag is. Ze werken in verschillende diensten en dus nemen we vanaf woensdag al afscheid van mensen. We hebben ons hier zo welkom gevoeld en de mensen zijn zo super aardig en de service is werkelijk zo subliem, dit gaan we enorm missen. Al door drie verschillende mensen van de bediening was ons gemeld dat de rijsttafel in orde zou komen. Om 20.00 uur was het dan eindelijk zover.

We liepen zoals altijd richting restaurant en hadden gevraagd om een tafeltje pal aan zee. Door de ober werden we keurig naar onze tafel geleid. Daar hadden ze twee grote fakkels gezet om het geheel een extra romantisch tintje te geven, omdat het onze laatste avond was. Want dat nieuws had snel de ronde gedaan onder het personeel. We konden onze ogen niet geloven en waren helemaal ontroerd dat ze extra moeite voor ons hadden gedaan. Daarna werd de rijsttafel opgediend. Dat zag er prachtig uit. En van ieder gerecht (opgemaakt in een palmbladen mandje) werd uitgelegd wat het was. Tjonge wat was dag lekker zeg, we hebben genoten! Wat een afscheid van Bali en wat een heerlijk einde van onze huwelijksreis. Wat gaan we dit eiland en de mensen van het hotel missen.