pmdejongh.reismee.nl

Homestead een van de NZ Staatsbosbeheer campings

Vandaag wilden we een beetje kilometers maken om vast weer een eind richting Christchurch te komen, zodat we de laatste 2 dagen niet zo zouden hoeven te jakkeren. We zijn vroeg opgestaan, hebben lekker gedoucht en zijn toen meteen op pad gegaan. Bij het plaatsje Mossburn hebben we een heerlijk ontbijt genuttigd en een goeie kop koffie. Bij dit café was zo’n verschrikkelijk leuk winkeltje dat we bijna een nieuwe jas voor mij en een nieuwe hoed voor Peet hadden gekocht. Uiteindelijk hebben we een super handig lichtgewicht rugzakje gescoord dat ook nog regenbestendig is! Helemaal blij vervolgden we onze weg. Die dag hebben we een behoorlijk stuk gereden. Onderweg kwam we weer de meest prachtige landschappen tegen. Van liefelijk glooiend tot woest en ruig met enorme rotsblokken. Onze uiteindelijke doel was een camping van de NZ Staatsbosbeheer: Homestead. Mijn zusje Inge had ons geattendeerde op deze campings die vaak in schitterende gebieden liggen. Ondertussen hadden we ook al geleerd dat als je bang bent voor gravel wegen in NZ nergens komt. Ook deze campsite was alleen bereikbaar via een gravel weg van zo’n 20 km. Maar ondertussen draaien we daar onze hand niet meer voor om. Je moet er even de tijd voor nemen, maar de plek waar we kwamen was opnieuw adembenemend mooi. En het allerleukste was dat er maar 2 andere campers stonden. BIJNA alleen op de wereld, met en fenomenaal uitzicht op de bergen. We zaten net lekker te borrelen tot er plotseling nog een campervan aan kwam hobbelen. BALEN, maar ... het bleek ook een camper te zijn van TUI campers, de verhuurmaatschappij waar wij onze campervan ook van huren. En die hebben we de hele vakantie eindelijk nog niet gezien. Dus dat maakt wel nieuwsgierig naar wat voor mensen die die dan zouden huren. Het bleken Jill en Jack (zijn echte naam zijn we vergeten) te zijn. Super leuke mensen, waar we vreselijk gezellig mee hebben zitten borrelen. Hij van oorsprong NZ en zij Australisch. Ze reizen al jaren met de campervan door NZ en hadden nog een paar goede tips. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt.