pmdejongh.reismee.nl

Richting Te Anau

Het was opnieuw een betoverend mooie sterrenhemel, waar we weer ademloos naar hebben staan kijken. Maar vannacht hebben we onrustig geslapen. Vlak voor het slapen gaan realiseerde Peet zich dat hij zijn pet kwijt was. Dus wij overal zoeken: in de camper en buiten de camper (wat eigenlijk geen doen is in het pikkedonker). Hoe we ook zochten, we vonden geen pet. Verdrietig zijn we toen maar ons bed ingestapt (Peet is erg aan die pet gehecht en we hebben er herinneringen aan). Tot ik vlak voor het slapen gaan ineens een beeld kreeg. Gisteren hadden we een wandeling gemaakt en op het eindpunt was Peet even wat gaan drinken en had zijn pet afgedaan. Toen we weer richting camper liepen had ik wat moeten lachen, omdat zijn haar zo plat op zijn hoofd zat, terwijl Peet normaal een enorme bos haar heeft. Ineens realiseerde ik me dat hij zonder pet terug gelopen is; hij had de pet daar laten liggen. Opgelucht dat we nu wisten waar de pet was, maar ook enigszins ongerust, want het verste punt van de wandeling was 30-45 minuten lopen. Allebei hebben we onrustig geslapen. Ik droomde dat we in Amsterdam waren bij vrienden en dat Peet al meteen in beslag genomen was door een optreden. Het was zo’n levensechte droom, maar ik snapte er niets van. We konden toch nog niet terug zijn in NL. Hoe konden ze ons op het vliegtuig laten stappen en rechtstreeks naar Amsterdam vliegen??? We hadden toch tickets voor Bali. Op dat moment trok ik de conclusie dat het wel een droom moest zijn. En verdomt, op dat moment werd ik wakker met Goddank het geweldige uitzicht op het meer Mavora.

We zijn snel opgestaan en Peet is dapper opnieuw aan de wandeling begonnen, in de hoop zijn pet terug te vinden en ... HURRAY ... gevonden!!!

Het is geen lange rit naar Te Anau. En dapper gaan we op zoek naar een geschikte camping met alle faciliteiten. De camping die het dichtst bij het Lake Te Anau ligt valt verschrikkelijk tegen. Super toeristisch en alles en iedereen staat boven op elkaar. Door naar de 2e, iets buiten het dorp. Helaas, daar is het hek dicht en er zit niemand bij de receptie om ons te helpen. Dan toch nog maar een camping aan het andere meer Laka Manapouri proberen, 20 km verderop. En dat is meteen raak! We komen bij een kleine knusse camping The Possum Lodge, waar het aantal campers op 2 handen te tellen zijn. Verder staan er wat huisjes en een paar tenten. De camping wordt gerund door een allervriendelijkst klein gezinnetje (man, vrouw en kind (?). Dit spreekt ons meteen aan. Er loopt een klein wandelpad direct naar het meer: helemaal perfect. Hier hebben we stroom, vers drinkwater, keurig douche en toiletten en was faciliteiten, dus meteen maar even een wasje gedraaid. De WiFi houdt op bij de lounge, dus dat wordt wordt vanavond even improviseren. Maar bij de receptie zagen we ineens een folder hangen over een trip die we eigenlijk al opgegeven hadden: een dag excursie naar de Doubtful Sounds! Blijkt dat 10 minuten lopen vanaf de camping de boot vertrekt voor een oversteek over Lake Manapouri. Vervolgens worden we met een bus over een pas getransporteerd en daarna stappen we over op een boot, waarmee we 3 uur door de Doubtful Sounds gaan varen. We hoeven niet lang na te denken en boeken meteen. Ook boeken we hier nog maar even een extra overnachting, want het bevalt ons wel hier wel. En om deze onverwachtse meevaller maar meteen te vieren gaan we vanavond ook nog uit eten! We go to the Church! Er zijn hier in dit piepkleine dorpje twee eetgelegenheden: een fish en chips snackbar en The Church. The Church is een restaurantje in een voormalig oud houten kerkje. Super grappig. het uithangbord zegt: “Welcome to the Church, we’re open 7 days a week”. En daaronder “lunch en diner”! Dat moet gewoon goed zijn.

Brigitte en Philip

Hey Patries en Peter! Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen op deze reis. Wat een prachtige natuur zeg. En wat schrijf je leuk en gezellig! Geniet ervan! Grtjs van ons

Heleen

??

Jeff Zimberlin

Wat een ruimte en rust. En zo'n sterrenhemel is bij ons niet meer te zien. Leuk het om een foto te maken?
Geniet ervan.

Jeff

Marjolijn

Jaloersmakende verhalen en dan hebben we nog niet eens beelden. Wat een prachtige belevenis samen. Geniet ze!

Anne May

He wat een heerlijke verhalen weer, ik zie jullie al helemaal in de camper naar de sterren kijken...! Super om zo ‘mee te reizen’. Veel liefs XX